שיווק מפה לאוזן הוא עדיין אחד הכלים החזקים והאפקטיביים ביותר, כן, גם היום בעידן הדיגיטלי. הסיבה לכך היא שהאינטרנט סובל מחוסר אמון של הלקוחות. אפשר להראות כמעט כל דבר על המסך, כולל לקוחות מרוצים, ולא תמיד יהיה לזה כיסוי במציאות.
אבל ברור שהשיווק מפה לאוזן היום שונה מבעבר. אם בעידן הטרום דיגיטלי הוא אשכרה עבד מהספסל בגינה או פינת העישון, היום המרחבים האלה די מנוטרלים. אבל עדיין אנשים מתקשרים טלפונית, המפגשים זום וברשתות חברתיות.
אנשים שואלים את המעגל הקרוב שלהם עבור התחום שהם מחפשים. התשובה שהם יקבלו תעורר בהם אמון. אם מישהו יאמר שהוא קיבל שירות מחברת אלמוני והיה מוצלח, אלמוני יזכה לעדיפות.
לכן כדי להצליח בעידן הדיגיטלי דרך שיווק מפה לאוזן צריכים לעשות כמה פעולות שונות:
להיות באמת מוצלחים - להוציא לפחות 80% מהלקוחות מרוצים לגמרי מהשירות. כדאי להוציא חצי מהם מרוצים מעל לציפייה שלהם.
לבקש חוות דעת - לקוח אומר "אני לא יודע איך להודות לך!". תגיד לו: "הנה דרך להודות לי, כתוב ביקורת חיובית בגוגל או בקבוצת פייסבוק". לא תאמין כמה זה שווה בשביל העסק שלך.
לדייק את המותג - רוב העסקים, גם הקטנים, עובדים ברמה הארצית - כי הכול כמעט מקוון. לכן צריכים להיות סופר מדויקים בבידול העסקי ובערך המוסף שלנו בתחום.
לבנות אתר אינטרנט - המלצה טובה עוברת פעמים רבות דרך חיפוש בגוגל. הלקוח צריך לפגוש באתר את העיסקה שלך כפי שאתה רוצה שהוא ישתקף שם… לכן מומלץ לבנות אתר עם אנשי מקצוע בדגש על מעצבת וקופירייטר.
ליצור שיתופי פעולה - חשבו על המסלול הטבעי שעובר הלקוח שלך ושאל: "עם איזה אנשי מקצוע הוא נפגש בדרך?". לכן אם אתה לדוגמה נגר, מעצבי פנים הם הכתובת הראשונה שלך.
קבוצות נטוורק - ישנם מועדוני עסקים רבים שנפגשים מדי שבוע. הם מצליחים ליצור היכרות אישית שיוצרת מעגלים מפה לאוזן ולכן שווה להשקיע בהם.
זהו, מקווה שהועלתי. חשוב לזכור שיווק מפה לאוזן הוא היעד והחלום של עסק, אבל לעיתים חייב לתמוך אותו עם סוגי שיווק נוספים.
בהצלחה!
댓글