top of page

שיווק דיגיטלי

בעבר הלא רחוק, עסקים גדולים הקצו תקציבים לא קטנים לפרסום בעיתון, ברדיו, בטלוויזיה או בחסויות על תחרויות גדולות, שחקנים מפורסמים וכך הלאה. לעומתם, עסקים קטנים הסתפקו בלוגו נחמד, אם בכלל, ובשלט לעסק, שהוא בעצם הלוגו. אם עסק קטן רצה להיחשף יותר, היו מכינים עבורו מודעה במקומון וככה הוא היה מתפרסם.

האינטרנט שינה לגמרי את כללי המשחק. האפשרות לדעת בקליק מה המחיר עבורי בבית דפוס בעיר הסמוכה או לחלופין מחיר המכשיר שלי באליאקספרס הכניס את כל העסקים לזירה הארצית ואפילו העולמית. כדי שבית דפוס מקומי יצליח הוא חייב לייצר ערך מוסף ללקוחות ביחס למתחרים שלו. הערך יכול להיות איכות, מחיר, אמינות, שירות או שינויים במהות המוצר.


מציאות זו מכניסה את העסקים הקטנים לשתי בעיות: הראשונה, הם תמיד עשו את הליבה העסקית באופן טבעי בלי "ערך" מסוים. השפה השיווקית של בידול, מיצוב, סיכונים, הזדמנויות, הייתה תמיד נחלתם של העסקים הגדולים ועסקים רגילים התנהלו יפה מאוד בלעדיה. עכשיו הם צריכים ללמוד שפה חדשה מה שמקשה על הפעילות השוטפת ושואב אליו המון זמן ואנרגיה.


הבעיה השנייה נוסף על בעיית ה"שפה" השיווקית בעסק עצמו, היא הצורך להעביר מסרים אילו הלאה אל קהל היעד. אם מיתגתי את העסק שלי בגישת המוצר, כלומר איכות והשקעה יוצאת דופן בכל מוצר, איך אני מוודא שהלקוח אכן מודע לכך שאצלי האיכות טובה יותר ולכן המחיר גבוה יותר? איך אני מוודא שהוא מבין את ההשלכות העתידיות והכלכליות של מוצר באיכות בינונית?


אם בעבר יכולתי לומר זאת למי שנכנס לחנות ושאל, להסתכל לו בעיניים ולהראות לו את המכונות שאיתם אני עובד, היום הלקוח כבר לא נכנס, צריך להעביר את כל המסרים אל מנוע החיפוש שהוא אתר האינטרנט שלי. העיצוב של האתר והטקסט שבו ישקפו ויבטאו את הייחודיות והיתרונות של העסק שלי על פני המתחרים.


עיצוב גרפי וקופירייטינג הם המפתח שלי כדי להגיע ללקוחות ולקהל היעד שלי, לכן החשיבות שלהם בעסק עצומה לאין ערוך מבעבר.

אתר האינטרנט הוא החנות החדשה שלנו. עסקים משקיעים עשרות ומאות אלפי שקלים כדי ליצור מקום מרשים ומפואר, הם מודעים לחשיבות של הרושם כדי ליצור תחושה של עסק רציני עבור הלקוח. צריך להבין, שרושם זה היום נמצא באתר האינטרנט ולכן חשוב לטפח אותו ולהשקיע בו.

58 צפיות0 תגובות

コメント


bottom of page