כשניגשים אלינו למיתוג עסק חדש או קיים חשוב לנו הרבה פרמטרים,
בפוסט זה אני רוצה להתעכב בדבר אחד חשוב ובולט והוא:
ההחלטה על פלטת הצבעים
פלטת הצבעים נותנת את האופי לעסק כי לכל צבע יש השפעה פסיכולוגית על מי שצופה בה, בין אם במודע או לא.
פלטת צבעים נכונה מתחברת עם הבידול והאופי של העסק והיא קבועה אצל הצופים עד ששם העסק מיד יעלה את הצבע שלו וחיבור הצבעים יעלה תחושה של העסק.
בואו נעשה ניסוי קטן:)
מצרפת שלושה צבעים שונים. כתבו לי בתגובה איזה עסק מזכיר לכם כל צבע:
התשובה שלכם נכונה!
אני בטוחה בכך כי כך המוח שלנו עובד.
הוא לא זוכר רק את הצורה של הלוגו והמיתוג אלא גם את הצבעים שלו...
לכן חשוב מאוד לשמור על פלטת הצבעים שלכם לכל אורך המיתוג והפרסום של העסק שלכם:
בפרסומות בפייסבוק, באינסטגרם, בניירת המשרדית, באתר ובכל מדיה שתבחרו.
לבחור צבע בעזרת גלגל הצבעים!
החלטה מקצועית ונבונה של צבעים לעסק נעשית בשילוב מוצלח של רעיון עסקי עם צבעים בולטים ומאוזנים.
גלגל הצבעים הוא הטכניקה היעילה ביותר למנוע בחירה שרירותית וחסרת הגיון.
הרעיון שניתן לסדר את צבעי הספקטרום הנראה בסידור מעגלי כדי לחזות את הגוון של תערובת צבעים הוצע לראשונה על ידי הפיזיקאי שכולנו מכירים - אייזיק ניוטון
לא נכנס לחישובים המתמטיים של ניוטון וננסה להציג את טכניקה פשוטה ופרקטית שעולה מהתיאוריה שלו והיא כוללת 3 אפשרויות לשילובים מנצחים.
שלוש הדרכים לשילובי צבעים
צבעים מקבילים:
צבעים מקבלים הם צבעים הנמצאים זה ליד זה בגלגל הצבעים.
צבעים אלה הם יוצרים צבעוניות נעימה
והרמונית לעין-
מתאים בעיקר לעסקים שרוצים לשדר פסטורליה ושקט.
צבעים מנוגדים:
לכל צבע בגלגל יש צבע שנמצא בדיוק מולו -
הצבע המשלים שלו.
שילוב של צבעים משלימים
נוצר דווקא בגלל הניגודיות שלהם -
מתאים בעיקר לעסקים שרוצים לייצר
בולטות וללכוד את העין.
פיצול משלים:
במקום לקחת את הצבע המשלים
ניתן לשחק עוד עם גלגל הצבעים:
לקחת את שני הצבעים השכנים של הצבע המשלים,
כפי שמתואר בתמונה -
מתאים לעסקים שרוצים לשדר שילוב של הרמוניה עם בולטות.
עד כאן האפשרויות הבסיסיות לשילובי צבעים,
בפעם הבאה אעלה אפשרויות מתקדמות ומתוחכמות יותר!
אנחנו מזמינים אתכם לבחור את צבעי המותג המושלמים עבורכם,
פנו אלינו אם תרצו עזרה מקצועית שתעמיק את הבחירה שלכם
ותקנה לה ביטחון.
Kommentare