top of page

מהם הטעויות הכי קריטיות במיתוג של העסק

מיתוג הוא אחד הכלים הכי אפקטיביים ומשתלמים עבור עסקים. לרוב הוא דורש רק עלות חד פעמית ומשפיע על כל הנראות והתחושה שהעסק מייצר. כל זה טוב ויפה כשעושים אותו נכון ונמנעים מטעויות קריטיות שעלול להרוס את המיתוג ולעיתים ממש לפגוע בהכנסה והצמיחה של העסק. אז, אם אתם שוקלים למתג או למתג מחדש את העסק, הנה 5 הטעויות שאתם חייבים להימנע מהם:

1. מיצוב לא מותאם

אם הייחודיות של העסק שלכם היא מחירים עממיים וזולים למוצרים או שירותים יקרים - אסור לכם ליצור מיתוג פנסי ויוקרתי מדי. מיתוג פנסי משדר יוקרה ומחירים גבוהים, בדיוק מה שאתם לא רוצים לשדר. זו הסיבה שאתם יכולים לראות עסקים גדולים ומובילים עם מיתוג פשוט ועממי כמו רמי לוי או אפילו מחסני חשמל. זה לא חוסר יכולת, זו יד מכוונת. שימו לב בסרטון, כאשר מיתגנו סופרמרקט חדש והגדרנו אסטרטגית שהוא מיועד ברובו לקהל עממי - התוצר היה פשוט ונגיש, כזה שמרגיש זול ובמחיר לכל כיס.

2. יצירתיות מוגזמת כן, למרות שמיתוג חייב להיות יצירתי וזה כנראה המרכיב החשוב ביותר, לעיתים יצירתיות מוגזמת ולא נכונה עלולה לשבש את כל המערכת. בכל תחום יש קודים גלויים וסמויים: צבעים, אלמנטים ויזואליים ואווירה ויזואלית מסוימת, אם אנחנו מתרחקים מהם מדי זה עלול להיות לא מובן. זה נכון לגבי שם העסק, הסלוגן, התוכן והעיצוב של הכול. לדוגמה, מותג של אוכל חייב לשדר צבעים אכילים, אחרת הוא מרגיש רעיל לביולוגיה האנושית שלנו. אם תרצו זה כנראה ההבדל בין שונה ומיוחד למשונה וחריג. איך להצליח ליצור ייחוד ומקוריות בתוך מסגרת התחום? או או זה בדיוק האתגר - לחשוב מחוץ לקופסה בלי לצאת זומבי.



3. סתם יפה יופי זה עניין של אופי, ככה אומרים. יופי אמור לשדר משהו עמוק ומשמעותי יותר, אחרת הוא סתמי ושטחי ולא מצליח לעורר אותנו רגשית ומנטלית. זה בדיוק מה שקורה לעסקים שפונים למעצבת גרפית שתעשה להם משהו יפה, בלי חשיבה אסטרטגית מעמיקה על מהות העסק, הבידול ומה שמייחד אותו לעומת המתחרים. עיצוב טוב הוא ביטוי קודם כל של רעיון ואופי ורק לאחר מכן מלטשים אותו כדי שיהיה אסתטי וחטיף ויזואלי כיפי. לכן, אנחנו תמיד מתחילים תהליך מיתוג עם פגישות אסטרטגיה ולמידה מעמיקה של העסק שיוצרים בריף שעליו עובדת המעצבת ויוצרת יופי עם חתיכת אופי.

4. מיקוד לא רלוונטי עסקים רבים בוחרים להדגיש את מה שבחינתם הכי חשוב אלא ש… לקהל היעד שלהם הוא לא חשוב. זה נשמע אולי ברור מאליו אבל כל כך הרבה עסקים טועים בזה שזה לא ייאמן. לעיתים שווה לעשות מחקר מעמיק כדי לברר מה באמת חשוב ללקוחות שלכם: מחיר, נגישות, שירות, זמינות, טעם, כיף, יוקרה, אמינות, שקט, מקצועיות או בכלל שהם התחברו אלכם ברמה האישית. זה מאוד משנה. הדגשה של פריט לא רלוונטי היא פספוס מוחלט של כל המיתוג שלכם. אתם יכולים להבהיר שחדר הכושר שלכם ממש זול אבל הלקוחות ירצו דווקא מקום עם חניה ומגוון רחב של מתקנים.

5. חוסר עקביות מיתוג הוא אסטרטגיה, לא טקטיקה. כלומר, הוא מיועד להישאר כפי שהוא לזמן ארוך ומשמעותי ככל האפשר. כך הוא נוטע שורש בתודעה של קהל היעד ויכול לצמוח וללבלב. לכן, מיתוג "זמני" כלאחר יד עשוי להיתקע לעסק בגרון כי הוא חושש לשנות אותו ולפגוע במוניטין. לכן מיתוג מחדש לעיתים הוא משימה קשה, עדינה ומורכבת יותר ממיתוג חדש. לפעמים עסקים גם מתמכרים למיתוג ומתחילים ליצור מותגי בת בלי צורך ולא מאפשרים למותג הראשי להתעבות וליצור גזע חזק מספיק. לפעמים קורה בדיוק ההפך: מלבישים על המותג הקיים דברים שלא משתלבים איתו ויוצרים טשטוש וחוסר בהירות ועקביות. לכן צריך להיות סופר חדים וממוקדים.

אנחנו כאן כדי לחשוב אתכם הכי עמוק ומדויק על מנת שהמיתוג שלכם אכן ישרת את העסק שלכם ויהיה נכס ולא נטל. אתם לא תאמינו לגלות שמיתוג מקצועי יכול להיות גם בתהליכים מזורזים עם תקציבים המתאימים לעסקים קטנים ובינוניים, לא רק בתהליכים עמוקים של עסקים גדולים. כי מיתוג הוא ההשקעה ארוכת הטווח עם יחסי העלות תועלת שאין לה מתחרים!

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page