top of page

אסטרטגיה שיווקית: למה היא המרכיב הכי חשוב בעסק שלך?

למה עסק בלי אסטרטגיה הוא מסמר בלי ראש, ואפילו למה לגוף בלי ראש קשה לרוץ ברחובות. או בקיצור: "בא'מאשכם, אתם חייבים לקרוא את הפוסט הזה!"


המילה "אסטרטגיה" יכולה לככב בכיף במצעד "עשרת המילים הפלצניות והמפוצצות ביותר".


היא משדרת מיסתורין אפל של כמה ברנשים מתוחכמים שקלטו איך העולם צועד ויודעים לבצע בו את המהלך הנכון ביותר. בעיני, שם תואר כמו "אסטרטג" קשוח ברמה של, נניח, "משורר" או "הוגה דעות".


השריטה שלי היא שאני נמשך דווקא למקומות המטורפים האלה. החלום שלי הוא יום אחד: "לכתוב שיר עם רעיון שישנה אסטרטגית את כיוון הסיבוב של כדור הארץ". לא מתפשר על פחות.


אלא שכדי לא להתנדף ברוח ולהתבשם משמות תואר מפוצצים, אני תמיד מנסה להגדיר בצורה פשוטה ומעשית מהו כל דבר ואיך ניתן לבחון אותו תכלס'.



אז מזה אסטרטגיה?


החלטתי ללכת הפעם על אסטרטגיה, ולנסות לעשות בה קצת סדר. הסיבה העיקרית היא החשיבות האסטרטגית שלה… וגם מכיוון שאני רוצה להעביר סדנה אסטרטגית לבעלי עסקים ולכן מרגיש צורך לכתוב על זה קצת, ברמה האסטרטגית:)


אחד הדברים הנחמדים עם מילים זה לבדוק באיזה סיטואציה הם נוצרו, הרבה פעמים זה ממש נותן שכל על ההתנהגות של המילה והצורות השונות שהיא מופיע. קטע אסטרטגי עם מילים.


אז אסטרטגיה (אוף, שוב פעם המילה המחורבנת הזו) החלה במלחמות. המצביא נדרש לקבל את ההחלטות הנכונות ביותר כדי להביס את צבא האויב.


המצביא נדרש להחליט אם בכלל נכון להיכנס למלחמה, מתי ובאילו דרכים. הוא היה צריך להבין את החוזקות והחולשות של האויב וגם של עצמו כדי להתנהל נכון.


אם לסכם,

אסטרטגיה היא המהלכים שיובילו את הצבא שלכם לניצחון בקרב. מיהו הצבא שלכם, מהו הקרב שלכם, מהו ניצחון עבורכם - כל אילו הם שאלות אסטרטגיות…


מי צריך אסטרטגיה?


אם יש לכם צבא אדיר והאויב קטן עליכם, כנראה שלא תצטרכו אסטרטגיה בכלל ותפרקו אותו כמו כלום. אלא אם כן לצבא הקטן הזה יש יתרון אסטרטגי והוא יודע איך לנצל אותו.


מדינת ישראל וארגוני טרור הם דוגמה נהדרת. מדינת ישראל היא פיל אדיר לעומת חמאס, נניח, שהוא זבוב קטן מבחינת משאבים ויכולות מנטליות.


בכל זאת, חמאס מנצל את היותו ארגון טרור ו"עוקץ" את המערכת עם נניח, בלון. כן, פאקינג בלון אש ששורף שדות תבואה. כמה שקלים שדורשים להגיב אליהם עם פיתוחים של מליוני דולרים.


אסטרטגיה טובה אף פעם לא מספיקה, היא לא מחליפה שום דבר. היא לוקחת מצב נתון ויוצרת לו סט החלטות הגיוני כדי למקסם את המשאבים למען המטרות שהוגדרו.



מזה קשור לעסקים בכלל?


אם יש לי, נניח כן, חברת ביטוח. אני בטוח (משחק לשוני מעפן) שאני מוכר לאנשים יתרון כלכלי מספרי. מגיע בן אדם נורמלי, בלי מחשבון, ואומר "אם לך זה שווה סטטיסטית לעשות לי ביטוח אני בוודאי מפסיד מזה…" אני יוצא דביל.


לעומת זאת, אם אני מוכר לאנשים ביטחון נפשי, תחושה של שקט ופחות חרדה - הרי שמותר לי להרוויח מזה כמה שקלים…


אז תגידו לי, אתה רמאי. אתה מוכר לאנשים תחושה ולא משהו "אמיתי". אבל מזה לכל הרוחות משהו "אמיתי" אם לא תחושה נעימה. אם אנשים שיש להם ביטחון חוטפים פחות מחלות ומאושרים יותר בחיים, מה צריך יותר מזה?!


אוף, חבל שאני לא מוכר פוליסות ביטוח… בא לי לקנות עכשיו איזה פוליסה כזאת



אז מה היה לנו כאן?


ההבנה של מה אני מוכר, למי אני מוכר ומי עוד מוכר את זה היא קריטית כדי להתנהל נכון. זה מה שקוראים אותו "אסטרטגיה שיווקית".


אז זה הכול מה שרציתי לספר לכם. מזה "אסטרטגיה" ולמה היא כל כך חשובה. אגב "משורר" למשל, הרבה יותר חשוב, אבל אין לו כרגע חשיבות אסטרטגית לעסק שלי ולכן אסביר לכם מזה בפעם אחרת:)



150 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page