top of page

סקר תעסוקה – עיריית בית שמש


כמעצבת גרפית, אני מאמינה שעיצוב טוב לא מסתכם ביופי – אלא ביכולת להניע אנשים לפעולה.

בפרויקט זה התבקשתי לעצב קמפיין לסקר תעסוקה עירוני בבית שמש. האתגר היה להפוך נושא טכני ויבש להזמנה חיה, צבעונית ומזמינה.


איפה זה התחיל

כשהגיע אליי הבריף, הבנתי מיד את הקושי: "סקר תעסוקה" זה לא משהו שמדליק אנשים. רובנו רגילים לדפדף הלאה כשאנחנו נתקלים בטפסים. הרגשתי שהמשימה שלי היא לגרום לתושבים לעצור, להרגיש שזה נוגע להם אישית, ולהבין שהקול שלהם באמת חשוב.


הבחירה באיקון

פה נכנס ה־“aha moment” שלי: בועת דיבור. בעיניי, זה היה הדימוי הכי ישיר ופשוט לכך שלכל אחד יש קול. החלטתי להפוך את הבועה למרכז העיצוב, ולמלא אותה בצבעים, דוגמאות וטקסטורות שונות. כל ריבוע סימל גיוון, כל צבע סימל קול אחר בעיר. הבועה הפכה ממטפורה למסר ויזואלי ברור: “העיר רוצה לשמוע אותך”.


הצבעוניות והמשכיות המותג

לא התחלתי מאפס. היו צבעים ואלמנטים שכבר השתמשתי בהם בפרויקט קודם לעירייה. היה לי חשוב ליצור שפה עיצובית עקבית – כזו שתגרום לתושבים לזהות מיד שזה חלק מאותו מהלך. מעבר לכך, השימוש בצבעים חיים יצר תחושה צעירה ודינמית, ששוברת את הרצינות היבשה של "סקר".


עיצוב המסרים

בכל פרויקט אני מחפשת את המילים שצריכות לצעוק. כאן אלו היו “סקר” ו“תעסוקה” בעברית, ו־survey ו־employment באנגלית. סימנתי אותן בצבע זוהר כדי שהעין לא תפספס. בנוסף, הוספתי מסר מיידי על זמן ההשקעה – “3 דקות בלבד” – ותמריץ ברור: השתתפות בהגרלה.


הדו־לשוניות

אחד הרגעים שדרשו ממני מחשבה היה ההחלטה להפיק גרסה גם באנגלית וגם בעברית. זה דרש התאמות עיצוביות, אבל מבחינתי זה היה חיוני. העיר היא רב־תרבותית, ומסר שנאמר בשפת האם שלך תמיד נשמע אחרת.


התוצאה

מבחינתי, זה היה אחד הפרויקטים שהצליחו להראות איך עיצוב גרפי הוא לא רק “יפה”, אלא גם גשר בין רשמיות לבין קהילתיות. המודעה עברה ברשתות, הופיעה גם בעברית וגם באנגלית, ובעיקר – גרמה לאנשים להרגיש שהקול שלהם נספר.




 
 
 

תגובות


bottom of page