top of page

טיפים יצירת תוכן איכותי

צרו מאגרי תוכן מראש

רוב בעלי העסקים לא מצליחים לכתוב תוכן.

הסיבה העיקרית לכך היא הצורך להיות על זה כל הזמן כדי ליצור ולחדש.


לכן כדאי ליצור מאגרי תוכן מראש.


החליטו שבחודש או בשלושת החודשים הקרובים תכתבו על תחום מסוים.

לאחר מכן פרקו אותו לכל המרכיבים שלו.


לדוגמה, אם אתם חנות מחשבים והחלטתם לדבר על איך לבחור מחשב.

תוכלו לפרק את התוכן לכל מרכיב במחשב.


באופן הזו תוכלו לכתוב ביום אחד תוכן לחודש קדימה.

כל שתצטרכו במהלך החודש הוא רק לפרסם את התוכן לפי לוח זמנים שהגדרתם.

הטיפ, צרו מאגרי תוכן מראש.


כתבו לשם מטרה ברורה

האם יש שוני בין השפה המדוברת לשפה הכתובה? נראה שכן.

כולנו יכולים לזהות אם מישהו מדבר חופשי או קורא מדף.


מה בדיוק ההבדל בין דיבור לכתיבה? מטרה ברורה.


כתיבה היא תהליך הדורש מאמץ רב מן הדיבור, גם הקריאה דורשת יותר מאמץ משמיעה.

לכן אנחנו מתאמצים ומשקיעים מאמץ רק אם יש מטרה ברורה.


בן אדם גולש באתר אינטרנט. הוא נדרש לקרוא טקסט. זה דורש מאמץ. זה יכול להיות בזבוז חמור של אנרגיה חיונית. לכן הוא זקוק למטרה ברורה לשמה הוא מוכן לקרוא.


הרעיון הוא פשוט - כתבו לשם מטרה ברורה וכך גם הקורא יקרא לשם אותה המטרה.


העיקרון הזה לגבי עצם הכתיבה וגם לגבי ההיקף שלה.

אם אפשר לכתוב משהו קצר וחד זה עדיף על כתיבה ארוכה ומייגעת.


הטיפ, כתבו לשם מטרה ברורה.



הכירו את הרגש של המילים

לא משנה איפה תחליטו לשווק, כנראה שתצטרכו להיעזר לשם כך במילים. למילים אין רק משמעות מילונית פשוטה אלא משמעותיות רגשיות שיש להתחשב בהם.


1. דנוטציה - המשמעות הרגילה.

כל מה שאתם צריכים בשלב זה הוא להשתמש במילים בצורה הנכונה שלהם כדי שיבינו אתכם באופן מדויק.


2. קונוטציה - המשמעות הרגשית של המילה עבור דוברי השפה. צרו את האפקט הרגשי הרצוי לכם. המילה נחש אינה רק בעל חיים בעברית, אלא גם משהו מפחיד שעשוי להתחבא מתחת לקש.


3. אסוציאציה - המשמעות הרגשית של אדם או קבוצה מסוימת בעקבות סיטואציה שהם חוו. אם בית מלון יציע לאנשים שיצאו מסגר "לרבוץ" ולהירגע הוא יעורר אצלם בחילה, למרות שהם מאוד רוצים "לשנות אווירה".


הטיפ, כשאתם מדברים עם לקוח או כותבים לו, שימו לב למשמעות הרגשיות של המילים.


צרו קונוטציה נכונה לפי מטרת המילה בהקשר

והכירו ככל האפשר את האסוציאציות של הלקוח.

איך תישמעו כמו סטיב ג'ובס?


אתם רוצים לדבר על העסק שלכם בקבוצת חברים, בעלי עסקים או מול מצלמה. אתם רוצים להישמע רהוטים וקולחים ומצד שני לומר בדיוק את הדברים הנכונים באופן מדויק.


בקיצור, אתם רוצים להישמע כמו סטיב ג'ובס כשהכריז על האייפון. הנה המתכון:


1. כתיבה - העלו על הכתב את הנקודות החשובות והמשמעותיות ביותר עבורכם. מהו התוכן שאתם רוצים להעביר ב"נאום" הזה שלכם.


2. ליטוש - צמצמו את התוכן לחצי ולרבע. צרו משפטים קצרים ואפקטיביים. דאגו לסדר הגיוני בתוך הנאום. בדקו אפשרויות למילים או משפטים והחליטו על הטקסט הסופי שלכם.


3. שינון - חזרו על הטקסט שוב ושוב עשרות ומאות פעמים עד שהמילים יחליקו לכם על הלשון בטבעיות כריזמטית כאילו אתם מקור ההשראה של כדור הארץ.


הטיפ להיום, כדי לכשף את השומעים שלכם ולהישמע כמו סטיב ג'ובס כתבו את התוכן, לטשו וערכו אותו ושננו אותו בלי סוף.


מנעו את תופעת הערסל בהצגה

כשאתם מתחילים לדבר, רמת הקשב היא 70%, באמצע היא יורדת ל-20% ובסוף עולה לשיא שלה 100%.


זה אומר כמובן שצריכים לשמור את התוכן החזק להתחלה ואת השורה הכי חזקה שלכם לסוף, כי היא תזכר הכי טוב.


אבל לעיתים התוכן באמצע מעביר מידע ונתונים קריטיים להבנה של הלקוח ולתהליך המכירה, אתם חייבים שיקלטו אותו.


כדי למנוע את תופעת הערסל בהצגה שלכם צרו אתגרי חשיבה כמו מספרים שתפענחו אט אט את משמעותם.


ניתן גם למנוע את הערסל באמצעות הומור, סיפורים מעוררים, תמונות חזקות וכדומה - העיקר למנוע רמת קשב של 20%.


הטיפ, מנעו את תופעת הערסל בהצגה.


צרו קהילה באמצעות ערך או בידור

האינטרנט חיבר את כל האנשים בעולם. מה שגרם להם לרצות להשתייך לקבוצה. תהליך זה יצר עולם עם מעגלי קהילות על בסיס דמויות, מוצרים או תפיסות עולם.


המטרה של עסקים היא לחולל שינוי ושיפור בתוך קהילה כלשהי.


לשם כך אתם צריכים להתחבר לקהילה קיימת ולפעול בה או ליצור קהילה משלכם המבוססת על ערך שאתם מעניקים לה באופן קבוע.


תוכן - לא משנה במה אתם עוסקים. כנראה שיש מידע אמין, פרקטי ויעיל שאתם יכולים להעניק לחבריי הקהילה ובכך להתחבר אליהם.


בידור - אירועים קבועים, מפגשי זום, הומור - סביב עולם התוכן של העסק שלכם - הם דרכים נהדרות ליצור כיף משותף וקהילה.


הטיפ, צרו קהילה באמצעות ערך או בידור.

16 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page