top of page

טיפים קצרים לתוכן שיווקי איכותי


תוכן שיווקי ב - 4 שלבים

דף נחיתה, עמוד באתר או כתבת תוכן מכירתית צריכים לגעת ברגש של הלקוחות ולהניע אותם לפעולה, זו משימה רצינית. הנה מתכון ליצירת תוכן שיווקי ב-4 שלבים:


1. גירוי רגשי - עוררו רגש אצל הקוראים: שמחה, עצב, פחד, הפתעה, כעס. "למעלה מ-80 אלף עסקים נסגרו במהלך תקופת הקורונה".


2. הסבר - כאן אתם צריכים ל"סדר" אותו ולארגן את החשיבה של הקורא עם המוצר או השירות שלכם. "המרכיב המשמעותי ביותר להישרדות בתקופה זו הוא תפקוד וירטואלי".


3. הוכחה - הוכיחו שההסבר שלכם תקף במציאות ואפשר לסמוך על המילה שלכם. "חברות הטכנולוגיה הגדולות לא נפגעו כמעט וחלקן אף התחזקו".


4. הנעה לפעולה - כאן הקורא כבר צריך להסכים אתכם, אבל אין לו מושג מה עליו לעשות. "כדי לדבר עם יועץ שיחשוב איתך על האפשרויות שלך - השאר שם וטלפון".


הטיפ, צרו תוכן שיווקי ב-4 שלבים: גירוי רגשי, הסבר, הוכחה והנעה לפעולה.



בנו את התוכן שלכם סביב המוצר

תוכן מקורי ואיכותי הפך למטבע הקדוש של הרשת.

חברות ופרילנסרים משקיעים את מיטב זמנם וכספם כדי ליצור אותו.


אך לעיתים הוא גורם לבזבוז של משאבים יקרים ולא מחזיר את ההשקעה.

הסיבה לכך: התוכן לא נבנה סביב המוצר…


הגולשים קראו מאמר מדהים שלכם על ייעוץ עסקי אבל אתם לא מעניקים ייעוץ. הם קראו מאמר מקסים על נאום המעלית אבל אתם לא כותבים אותו:(


לכן, לפני שאתם מתחילים ליצור את מילת התוכן הראשונה. הגדירו מה השירותים והמוצרים שאתם מעוניינים להעניק לגולשים.


לאחר מכן, סביב כל שירות או מוצר החלו לרקום את מתווה התוכן שלכם. כך שכל מאמר כזה יוכל להוביל לעסקה ולממש את עצמו.



הטיפ, בנו את התוכן שלכם סביב המוצר.


צרו תוכן איכותי במערכות מאונדקסות

אתם מייצרים תוכן לפייסבוק. משקיעים שעות על כל פוסט שיהיה איכותי ועשיר במידע רלוונטי.

הוא יוצר לכם תנועה בעסק ואז נמוג.


כן, נמוג. אף אחד לא יקרא את הפוסט הזה עוד כמה חודשים. כי הוא תוכן חולף ולא תוכן מאונדקס. למה?


האינטרנט נחלק למערכות מאונדקסות במנוע החיפוש לעומת כאלה שהם חברתיות בלבד. אתם צריכים שהתוכן שלכם יתאנדקס.


לכן, בנוסף לעובדה שהעלתם את הפוסט בפייסבוק או ווטסאפ העלו אותו למערכות שרובוטים סורקים ויציגו בעוד שנה למי שיחפש את המידע.


מערכת כזו היא קודם כל אתר האנטרנט שלכם, או אתר אינטרנט בתחום שלכם. מערכת נוספת כזו היא הרשת החברתית קאוורה או יוטיוב.


הטיפ, צרו תוכן במערכות מאונדקסות.


נסחו כותרת שתמשוך קוראים

כותרת טובה היא השער של הטקסט. היא גורמת לקורא לבחור האם להיכנס למאמר ולקרוא אותו או לדלג למאמר הבא.


לכן, הכירו את סוגי הכותרות:


כותרת מידע - לעיתים המאמר שלנו הוא בדיוק מה שהקורא מחפש ברגע זה, כל מה שנדרש הוא להבהיר לו במתומצת מה תוכן המאמר.


כותרת הבטחה - הבהירו לקורא מה הוא מקבל בעקבות קריאת המאמר. איך תצליחו לדבר עם השראה כמו סטיב ג'ובס.


כותרת פיקנטית - לעיתים כל מה שהקורא מחפש הוא מישהו שיודע לבדר אותו ולעשות לו כיף, לכן כותרת עם שעשוע לשוני תעבוד נהדר.


הטיפ, נסחו כותרת שתמשוך קוראים באמצעות מידע, הבטחה או פיקנטריה.



פתחו עם גירוי רגשי

לרוב הסרטים והסדרות יש פתיח קצר ומעורר רגשית. הוא מביא סצנה נועזת וחריגה שנועדה לטלטל אותנו וליצור סקרנות מיידית, מתח, פחד, גועל, אהבה או שנאה.


למה זה כך?


כי אחרת אנחנו אדישים. כדי להניע את גלגלי המוח צריך תחושה כלשהי. אחרת המוח לא עובד ואין קליטה של החוויה או הרעיון שרוצים להעביר.


איך תעשו את זה?


שאלו: "איזה סבל המוצר שלי מפחית?" או: "איזה עונג המוצר שלי מחזק?". קחו את התשובה שלכם לשיא (ברמת הזדהות, כן) והציגו אותם.


מה לא לעשות?


אל תציגו רגש שאין לכם דרך לנתב אותו לרעיון העסקי שלכם, בטח לא רגש הפוך מהרעיון שלכם. בקיצור, אל תציגו חוויה משפחתית כדי למכור מוצר אקשן.


אז מה היה לנו כאן, פתחו עם גירוי רגשי ורק אחר כך הפכו אותו לרעיון.



64 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page