top of page

אז מה תכל'ס, איך לשווק בדיגיטל?

ברשימה הקודמת הבאתי את המדריכים הכי טובים לשיווק בדיגיטל, אשתדל לערוך אותה בהמשך שתשאר תמיד מעודכנת. בסופה הבטחתי לעשות קצת סדר בערמת הידע הזו ולהבהיר איך לפעול תכל'ס בשיווק דיגיטלי

אז הנה 7 הנקודות שינסו לעשות סדר:


1. דאגו לידע בסיסי - אם אתם צריכים שיווק דיגיטלי או קשורים אליו באופן כלשהו, אני מפציר בכם לראות את הקורס מבוא לשיווק דיגיטלי. הוא נוגע כמעט בהכל בתוך שעתיים שלוש. גם אם אתם מתכוונים לשלם למישהו חיצוני שישווק עבורכם, אתם חייבים לקבל מושג כדי להבין מה הוא צריך לעשות והאם עשה זאת.


2. בקשו הסמכה של גוגל - תחום השיווק הדיגיטלי פרוץ לכל מי שמגדיר את עצמו מומחה ונוקב במספר שנים גבוה ככל הניתן שבו הוא מתעסק בתחום. הבעיה היא שגם למקומות ההסמכה אין הסמכה וכל אחד פועל בצורה שונה ומנסה להראות איך יש לו "תוצאות" בתחום. אז נכון, אין כאן תארים אקדמאים או הסמכה רצינית אחרת, אבל לכל הפחות בקשו ממנו את תעודת ההסמכה של גוגל, כך תדעו שיש לו לפחות בסיס רשמי כלשהו.


3. אל תתחילו מהבסיס - כפי שראיתם ברשימת הקורסים, אפשר בהחלט ללמוד הכל לבד. ישנם ממשקים שבנויים בדיוק למטרה הזו, ממשקי עיצוב, בניית אתרים וכדומה. אני ממליץ לכם לבנות את הבסיס אצל אנשי מקצוע ולא משנה מה התקציב שלכם. אחרי הכול אתם רוצים להיראות כמו אנשי מקצוע ולא כמו עסק חובבני. עשו טובה לעצמכם ובנו לפחות את הבסיס אצל מעצבים גרפיים ובוני אתרים שיודעים את העבודה.


4. עשו זאת בעצמכם - אם אתם פותחים עסק ויש לכם ים של זמן ואנרגיות, למדו איך עובד השיווק הדיגיטלי ועשו אותו בעצמכם. קידום איכותי הוא הוצאה חודשית של מאות ולעיתים אלפי שקלים בחודש, לא בטוח שזה מה שאתם צריכים בתחילת העסק שלכם. כך לאחר מכן כשהעסק יגדל ותרצו להוציא החוצה את השיווק, תוכלו לדעת בדיוק מה אתם צריכים ועל מה אתם משלמים.


5. אל תעשו זאת בעצמכם - אם העסק שלכם פעיל ומכניס לכם כסף, הזמן שלכם הופך להיות יקר. בני אדם מתפקדים בצורה מיטבית כשהם ממוקדים, שיווק דיגיטלי עלול לגזול מכם זמן יקר, אנרגיות והכי חמור - לגנוב לכם את הפוקוס. אל תהססו לפנות לאנשי שיווק דיגיטלי כדי לפנות את הראש מבלי לפספס את הכלי השיווקי האדיר הזה.


6. העדיפו שיווק אחיד - המותג שלכם מתקיים בתודעה של הלקוחות. ככל שהשפה הויזואלית ושפת התוכן והמסרים יהיו אחידים, כך תחדרו טוב ומדויק יותר למוחם של הלקוחות. לכן העדיפו תמיד לעשות כמה דברים אצל איש אחד, או כמה אנשים שמורגלים לעבוד יחד. זה גם יעלה לכם פחות, על פי רוב.


6. היו מעורבים - שיווק צריך להציג את מי שאתם, לכן גם אם הוצאתם החוצה לגמרי את השיווק הדיגיטלי, היו מעורבים ושותפים בתהליך. גבשו את האסטרטגיות השיווקיות יחד עם הקופירייטר והבינו מה הרעיון שהוא מנסה להוביל עבורכם. פרסמו בעצמכם פוסטים או רעיונות מעת לעת, אשרו את הפוסטים וקראו את הבלוגים לפני שהן עולים לאוויר. קופירייטר טוב ינסה לחלץ מכם את העקרונות העמוקים ביותר ואותם לפתח כדי ליצור שיווק שמשקף אתכם נאמנה. 


7. אל תוותרו על שיווק דיגיטלי - אם אתם חפצים בלקוחות נוספים, בשימור לקוחות ובשיפור איכות וטיב הלקוחות - אל תסכימו לעצמכם להיות מחוץ לזירה הדיגיטלית. ככל שיעבור הזמן תתברר יותר תמונת השוק החדש ועוצמת השינוי שחולל השיווק הזה. כבר היום ברור שהוא לרוב אפקטיבי פי כמה מכל אמצעי הפרסום הישנים בשל ההתאמה שלו לקהל היעד, הנגישות שלו, והמציאות שבה כל העולם מסך.


58 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page