top of page
תמונת הסופר/תעוז קבלה | caballero

מה צריך ללמוד כדי לעסוק בקופירייטינג

עודכן: 16 ביוני 2021

אני רוצה להציג תשובה מפתיעה לשאלה הזו. אבל רגע לפני לנתח, מהם היכולות המרכזיות לקופי מוצלח.

  1. הבנה תודעתית — קופי טוב נועד לחולל שינוי תודעתי. לא פחות. הוא לוקח מישהו שמתנגד לחיסונים וגורם לו לחשוב על זה מחדש או אפילו להיות בעד חיסונים. לשם כך, היכולת החשובה ביותר היא הבנה עמוקה של תודעת הלקוח. הבנת הדמות ובאופן בו היא מסתכלת על העולם.

  2. יצירת סיפור — הכלי הדרמטי ביותר ליצור רגשות שמעוררות שינוי הוא סיפור. הכוח לבנות את הסיפור שייצג את המותג או הרעיון הוא המנוע המרכזי של קופי איכותי.

  3. יצירת שפה — מילים מחדשות את המחשבה. השמות שלנו לרעיונות, למוצרים ולשירותים מגלמים תפיסה כלפם. קופי ברמה הגבוהה ביותר מוסיף מילים חסרות ונלחם במילים שפוגעות ברעיון של המותג ובתפיסה שלו.


המסקנה המתבקשת היא שכדי להיות קופירייטר נדרש ללמוד… ספרות.

כן, המקצוע הכי ארכאי בבית הספר.

למה? כי ספרות היא המרחב שמתעסק בשלושת המרכיבים הללו בצורה הכי עמוקה ושיטתית עם מאות שנות מחקר להתנסות על טקסטים מופתיים.


אז נכון שלא צריך להיות משורר כדי להיות קופירייטר, אבל צריך רגישות לשפה ברמה של משורר. לא צריך להיות סופר כדי להיות קופירייטר, אבל צריך יכולת בניית נרטיב וסטוריטלינג ברמה של סופר. לא צריך להיות מבקר ספרות כדי להיות קופירייטר, אבל צריך את רמת ההבנה התודעתית שלו.


נכון, לא הלכתי לאוניברסיטה ללמוד ספרות כדי להיות קופירייטר. למדתי ספרות כי השפה, העלילה ובתפיסה התודעתית ריתקו אותי. לא היה לי מושג מה אעשה בזה מלבד הוראה לבגרות בה עסקתי כמעט שבע שנים.

התגלגלתי לעולם הקופי כשאשתי שרה קבלה יצאה לעצמאות עם עיצוב גרפי ובניית אתרים ואני הייתי בחופש.

היא ביקשה שאכתוב ללקוחות לאתר ולקמפיינים כי אני יודע לכתוב. איכשהו הסכמתי.

כתבתי לעשרות עסקים קופי, אסטרטגיה וקמפיינים בכל הרמות והגדלים. הבנתי שיצא לי בול עם לימודי הספרות.



לכן, אני אשכרה ממליץ למי שרוצה ללמוד קופי, ללמוד ספרות. פורמלית באוניברסיטה או לא פורמלית בספרים.

אבל ספרים, רבותיי, ספרות.

378 צפיות0 תגובות

Comments


bottom of page